annaulliz

Alla inlägg under mars 2011

Av Ulrika - 31 mars 2011 14:44

Idag har lillan varit hemma från skolan då hon fick en allergireaktion igår i ögonen...

Har ingen aning varför. Svälde bara igen i ögonen tvärt..

Och tjej som hon är så går det inte att gå på skolan då, för tänk om någon ser det..


Vi har nu bådat fixat i lite färg i barret.. Styggaste som finns är utväxt anser jag.. Men nu är vi fina igen, och på måndag blir det klippning för min del..


Idag har Emelie mocklat med sitt rum och möblerar för fullt.

Alla hennes grejjor var ute i matrummet en veva utom sängen..


  Detta är lite före utbrottet..   


  


Ha en bra dag därute..

Nu är det dags att ställa sig vid spisen och steka pannkakor i stora lass..


Puss

Av Ulrika - 30 mars 2011 14:00

Ja igår damp provsvaren ner i postfacket..

Inte vad jag ville se direkt..   

Nu blir det återigen sjukhuset. Bara att vänta på nästa brev om tid. Denna väntan kan göra mig galen...

Något som gör mig lika galen är när man ska försöka få kontakt med läkaren..


Något positivt är väl att jag var på utvecklingssamtal med lillan i dag som gick jättebra.. Hon har redan bra betyg, men kan höja ev 3 stycken till...

Men som jag brukar säga, pluggar man som man ska och är skötsam i skolan så lönar det sig alltid..


I morse fick jag sms av honey som påminde om vår dag!

Han är bra duktig, för jag hade glömt det..   

Emelie trodde han har lagt in påminnelser på mobilen, för han kommer ihåg varje månad..

Lillpluppen min..   


  


Ha en bra dag!


Pusss

Av Ulrika - 29 mars 2011 09:43

Kan ju börja med att nämna att den 24:e mars låg jag ute på balkongen i bikini. 31 grader varmt, sommardäcken beställda...

Idag har det snöat. 

Vem har snuvat mig på sommaren???  

Bara att krypa fram och erkänna...


Helgen har varit kanon.

Emil firade vi på fredagkväll då han kom hit.. Började direkt med att han skulle ha något från varje rum. (I hopp om att det skulle ligga några fina paket framme..)

Lille filuren. Och naturligtvis gjorde de det...

  

Ni kan ju gissa vart han förgyllde sin tid sedan..

Jo framför ps3:an.. Han hade önskat sig några spel så detta var ju hans lycka..


Lördagen gick åt att slösa pengar på stan..

Konstigt att det går åt så mycket pengar när Emelie är med, för det ända jag hade med mig hem var en "Hydralight Foundation" för 125 kr...

Knepigt detta...   

Men vi fick ju faktiskt lite lön för mödan sedan då hon kockade middag!

Kyckling, nudlar och wokgrönsaker.

   Kvällen slutade som så att vi pro:are satt och pussades i soffan framför tv:n, Emelie drog sin kosa till Jonna och Emil, ja ni förstår ju...


Söndagen värmde vi upp för hockey..

FBK-AIK. 3 vunna matcher till FBK redan så i kväll skulle det ju gälla..

Hann se två perioder innan vi var tvungen att skjutsa Emil till bussen.. Kan lova att Saaben fick lufta systemet på vägen hem för att hinna se tredje perioden..

3-2 blev det så nu är vi framme och nosar på guldet..   


Emil värmde upp lite på lördagskvällen redan..

Hans tips är att man snor syrrans ouppackade hylla från IKEA som väger 19 kilo, sen är det bara å köra på..

  


Ja det var väl lite om hur helgen har varit hos oss..


Nu ska jag nog slita röva ur soffan och dansa runt med sugaren, tror jag...


Ha en bra dag !

Pusss

Av Ulrika - 21 mars 2011 23:07

Har haft en barnledig helg och haft det superduper mysigt..

Verkligen rått om varandra till 110%

Kanonväder har det varit hela helgen, man får verkligen vårkänslor.


Lillan kom hem i går från papi och var inge pigg alls på något vis, så hon har haft en hemma dag med mami och kommer att vara hemma i morgon också..

Söt kompis hon har som letar efter vaktmästaren som kan låsa upp hennes skåp för att han ska kunna komma hit med böcker till prov.


Ska nu i veckan ner till brottsofferjouren för samtal om utbildning.

Kan man stötta så ska man tycker jag!

Ska bli intressant att höra vad dom har att komma med...


SÅ Jompen, trots min magsmärta har jag åkt slalom, längdåkning, skidskytte och varit på hockeyplan i helgen... Den du..........

Är en aningen slut...   


Pusss


 

Av Ulrika - 17 mars 2011 20:07

I dag är ingen vanlig dag, det är världens bästa Emils födelsedag..

Hurra hurra hurra..

 

 

 

GRATTIS på din 11 årsdag...   

 

Älskar Dig! 

Av Ulrika - 14 mars 2011 12:49

Ja då var helgen över för denna gången med..

Trist då de går så fort. Lilleman hade med sig en kompis från Kristinehamn på fredag, som var kvar till lördag eftermiddag.

Roligt för honom att få ta med sig kompisar hit också därifrån. Har ju hört detta tjat om att sova över nu ett bra tag..

 

Emlan har varit borta på kvällarna, så henne har man inte sett röken av så jättemycket..

En av kvällarna kan man väl säga slutade mindre roligt..

 

Har fortfarande ganska ont, men det är inte lika ihållande så jag känner att det blir bättre med tiden. Provsvaren skulle komma efter ca 3-4 veckor så jag får vänta ett tag till..

 

I morse blev bilen inlämnad till skönhetsverkstaden..

Pimpade upp rutorna.. Den blev SÅ fin..

 

  

 

Nästa projekt är en vinge..

 

Just nu sitter jag bara och rullar tummarna och väntar att dom ska ringa från "klarälvskliniken" och ge mig en tid för slutbedömningen av axeln.. Var ca 3 timmar sedan jag pratade med dom och skulle bli uppringd om 5 minuter...   

 

Ha en fortsatt trevlig dag!

 

Pusss

Av Ulrika - 10 mars 2011 14:51

                     


                          

                          8 månaders förlovningsdag i dag !   

 

                                      

Av Ulrika - 8 mars 2011 23:29

 Måste bara länka denna underbara låt.

Är en gammal klasskamrat till mig från gymnasiet som skrivit den och sjunger den till sin bästa kompis som omkom i Estoniaolyckan..

Vi känner nog alla när vi lyssnar på texten att den stämmer till någon nära vi tappat..   


http://www.ubetoo.com/robertholmqvist/42592



För det andra så dundrade FBK in 7 mål mot fjant Brynäs med 3...

Sug på den ni...  

Nu börjar allvaret..


Pusss och go natt..

Presentation


Namn: Ulrika
Ålder: 37
Status: Förlovad
Ort: Karlstad
Innehåll: Allt mellan himmel och jord. Mitt liv i allmänhet.

gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besökare

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

KÄRLEK

Daisypath Anniversary tickers

gala

http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js

Ovido - Quiz & Flashcards