annaulliz

Alla inlägg under december 2011

Av Ulrika - 15 december 2011 06:15

Välkommen till långtäppans hemtjänst..

Här fördrivs dagarna med slaveri till mannen, utan betalning. (Ja, jag får väl någon insättning ibland)...  

I går på "dagsverksamheten" har vi varit ute på promenad... Bra för honom just nu.

Vi pratade just om sjukskrivning då vi var ute. Hade detta varit i Bispan och någon såg att man var ute fast man var sjuk, så hade det blivit ett herrans liv att man var ute och gick, sen om man blivit ordinerad att vara ute och röra på sig bryr sig ingen om. Skönt när man bor som man gör och kan vara anonym..


Nu är det snart helg igen och snart jul.. Klapparna är så gott som klara. Inte undra på att man har hjärtproblem.. Hjärnan går på högvarv vad man ska hitta på till 4 barn.. Jag krävde inte så avancerade klappar i den åldern... Tror jag.  


Ja, detta var bara en liten uppdatering från servicehuset... Ha en bra dag !


Pusss 

Av Ulrika - 12 december 2011 23:57

God natt..

I dag var vi på akuten med kungen i familjen..

Nu sa då läkaren att det som gäller är vila och knarka värktabletter.

Han är nu sjukskriven... Jag förstod direkt att detta kommer göra att jag blir utbränd.

Jag kommer gå in i väggen.  

Läkaren sa att jag fick inte göra det eller gör si och så..

Ja, ni kan tänka er vilket slavarbete jag haft i dag... Och det är bara början.

- Älskling, kan du hämta den åt mig?

-Älskling, kan du hämta en kudde åt mig?

Lite så är det i hemmet just nu...

MEN MEN droppen var när han sa nu i kväll att läkaren sa ju att jag skulle ta medicinen vid måltider, så jag tänkte om jag kunde ta en chokladbit?

-Öhhhh, vilken choklad?

-Ja, den du gömt i kryddskåpet..


Jaha, avslöjad då.... Och det är bara att börja leta nya gömställen..


Till sanningen hör ju att det finns ironi som ni säkert förstår, för i morse fick jag verkligen panik då vi borstade tänderna och han nästan rasade ihop.... Jag älskar min plupp så mycket..



Dig vill jag inte leva utan älskling..   


Nu när jag kollade igenom lite bilder så hittade jag denna bild som jag lagt ut förut med Emelie och Jay Smith, men tycker den är så fin, så ni får se den igen..


 


Pusss och ta hand om varandra  

 

Av Ulrika - 9 december 2011 13:14

Önskar er alla en riktigt underbar helg  



Ibland är jag glad att jag har en pryltokig karl.. Bra högtalare när jag spelar denna helt underbara låt... Då sjunker ångesten lite för stunden..Frågan är bara om grannarna är lika glada..    Ni som inte fattar ett jota av vad jag babblar om får läsa inlägget som var innan detta...


Take care.

Pusss

Av Ulrika - 5 december 2011 12:19

Känns som det ända vi har gjort de senaste helgerna då alla är lediga är att mingla runt på stan, köpcenter och Ikea..

En julklapp här och en julklapp där, lite till mig och lite till mig..  

I går tog jag och Micke oss en tur till Elgiganten och Jula, och jag blir alltid lika nervös då vi är på affärer då de säljer teknik, då mannen jag lever med är pryltokig i teknikens värld.. Vet inte hur många gånger jag påpekade för älsklingen att det finns INGET vi behöver i denna gigantiska stora, tråkiga affär...

Jag liksom släpade fötterna efter honom då han vände och vred på prylarna, försökte få uppmärksamheten att den sista tröjan jag köpte kliar.. Mest på ryggen. Kan du älskling klia och titta på mig istället för just den hyllan..

Ja, ni förstår ångesten..

Sen släppte jag lös mig själv på Jula.. Kom ut med en urtunningssax och vad hade Micke under armen??? Jo, LED lampor som vi ska ha under en bänk i köket.. Fast den var jag faktiskt med på att vilja ha också..   


Förra veckan fick jag krama om älskade sis    med, skönt att se henne igen trots att det inte var en rolig dag med rättegång för henne... Lång och jobbig dag då jobbiga minnen kommer ikapp.. Mer vill jag inte skriva för att jag vet att vissa läser denna blogg och håller koll..


Har försökt knåpa ihop en lista till tomten. Önskar mig en systemkamera.


Kära Tomten ❤
Jag har varit snäll hela året :o)
...Okej då mesta delen av året.. :o/
...Ehh, någon gång emellanåt iallafall.. :o(
Nej, strunta i det! Jag köper kameran själv!! (ړײ)


Lite bilder:


           


Lite småpyssel vi haft för oss.. Ni förstår varför jag önskar mig en kamera va??? Klicka på bilderna för att få dom större..


    


Emelie har en kurs med Micke i datakunskap, eller så visar hon bilder på snygga killar...  


Ha en underbar dag mina nära och kära.. Sköt om er!


Pusss 

      

 


Presentation


Namn: Ulrika
Ålder: 37
Status: Förlovad
Ort: Karlstad
Innehåll: Allt mellan himmel och jord. Mitt liv i allmänhet.

gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besökare

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

KÄRLEK

Daisypath Anniversary tickers

gala

http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js

Ovido - Quiz & Flashcards