annaulliz

Alla inlägg under november 2011

Av Ulrika - 23 november 2011 23:53

Känslan att inte kunna göra något då man ser en ängel rasa.

Känslan att inte kunna finnas där för ängeln.

Känslan att inte kunna krama om ängeln och säga att allt blir bra.

ÄR hemsk.....


Vingarna finns ändå kvar på något vis och kan lyfta dig.


Är OTROLIGT Stolt över min älskade sis.

Du har nu kämpat länge och nu finns det snart ett slut...


Älskar dig av hela mitt hjärta  


Denna är till dig sis

 

Av Ulrika - 22 november 2011 15:25

Började på med ett inlägg i helgen, men kom inte längre. Försöker väl på nytt, för nu är hon efter mig igen.. Ni vet vilken va?

Jo, Fnulan   

Helgen som var fick vi bra mycket gjort i allafall. Vinterkläder till barnen köptes in, klippning på både Emil och Micke mm...

Nu här i dagarna ska jag jaga ner Micke i varmförrådet för att hämta upp alla julsaker. Köper lite nytt för varje år och vill gå igenom allt tills helgen Mysigt ska det bli..   

Julmusiken längtar jag också efter.

Tänk om det ändå kunde komma lite snö också.. Men det ser ut som det är långt bort.

Till något annat. Jag har länge klagat att jag drömmer så mycket mardrömmar och konstiga drömmar. För någon vecka sedan kom Emelie hem med ett paket till mig bara så där... Titta vad jag fick.

En drömfångare, som jag satte upp ovanför sängen.

Den är redan utsliten av alla drömmarna, för i morse låg den i sängen... 


Har mixtrat ihop kort på barnen också. Synd bara att inte Adde tagit något.

Men visst blev det bra? Lillbossen i mitten.. Hahaha..


Igår när lillbossen skulle iväg på praktiken kom hon bara med dagens bästa kommentar.

-Mamma, du vet jag har bytt kläder några gånger nu och har inte hunnit lägga tillbaka i garderoben, så du behöver inte gå in och kolla. Jag har stängt dörren för min EGEN säkerhet..

- Hahaha, men det är väl inget ovanligt, sa jag

-Joo, för nu ligger allt på golvet.


Snacka om att ha respekt för mami.. Vem tror ni hängde på handtaget sen?


Nu ska jag poa på lite här hemma så allt är rent och fint till helgen då det ska pyntas, spelas julmusik och drickas glögg..


Ha en underbar dag!

Pusss 

    

 

Av Ulrika - 17 november 2011 08:15

Här började jag gårdagen med att öppna mail om att det var löss på gång igen... Jamen det var ju en rolig stund för mig som har panik för sånt äckligt.. Jag hade redan i tankarna hunnit rånat halva Apoteket innan dom öppnade, för att ha medlet hemma, IFALL pojkarna kommer hem med oinbjudna gäster... Och hur mycket har inte jag kliat mig i dag då? Jag måste vara av en apart för jag har haft klåda över hela kroppen..

Tänkte lägga ut en bild på hur dom skitarna ser ut, men vill inte se dom själv äns.. 


Min axel har kajkat ihop igen och jag känner bara HAT...

Jag orkar inte ens lyfta tallrikarna till skåpet utan att det knakar, smäller

och värker. Micke sa att jag måste ringa, men jag tjurar på...  


Åhhhh, va trött man kan bli.. Denna axel förstör mitt liv...

En tredje operation vill dom hellst inte göra, då det kan bli ännu värre.

(Micke har nog hört hela svordomnsregistret nu)


Låter jag bitter???

Nää, bara min vardag...


I dag ska jag iväg på utvecklingssamtal för lilleman.. Hoppas han sköter sig :)


Pusss


Av Ulrika - 15 november 2011 14:51

Efter 6 år fick hon fingrarna ur..  

Jag pratar om min barndomsvän som har sagt tusen gånger att hon ska komma och hälsa på.. Men hon är smart den lilla rackarn för eftersom jag har all släkt där så är det jag som får hälsa på henne...

Vi har iallafall haft en supermysig helg med shopping, mat dryck och massor av skratt... Bland det sista Micke sa var att det var att nu får han vila öronen.. Haha, undra vad han menar med det...    

Här kommer lite bilder från helgen.

  


  


   


Emelie som fotat oss..  


 

Emil och Maria ligger och tar en eftermiddagslur...  

  

Maria och Emelie    


Idag fick jag ett paket på posten av min söta vän Melinda, med denna i

Tack vännen  

Och ett höstkort av min kära mormor


Nu ska här lagas mat innan familjen dimper ner...


Pusss och ha en trevlig kväll 

    

    


Av Ulrika - 8 november 2011 23:50

Efter flera explosioner är jag fortfarande kvar på jorden....

Denna mardröm är faan det värsta jag hört och varit med om.

JAG ska söka jobb i Göteborg och lämna eller ta med min familj dit enligt A-kassans lagar.

Att min dotter går på gymnasiet här spelar tydligen ingen roll. Att min sambo har fast jobb, spelar ingen roll.

Att vi har två pojkar som nyss börjat en ny skola och kommit in i den med kompisar och allt, spelar ingen roll. DET är A-kassans regler...

När jag ifrågasatte detta så var svaret att jag hade en sambo och jag kunde bo borta på veckor..

Ja visst kan jag det, men till detta hör det att tjänsten är på 50-70%

Ska jag då betala boende, mat, resor hem och tillbaka(60 mil tur och retur) varje helg så får jag FÖÖÖÖR FAAN BETALA FÖR ATT JOBBA........................

Undra om A-kassan betalar underhåll på mina barn då???

För dom skiter de i totalt....

Emelie sa i dag då jag berättade detta att säg att jag är mental..(Nyspråk för mentalt störd   ) och det skulle jag bli om du inte var hemma mamma...

Hur reagerar man då i dessa situationer? Vad ska man göra?

Jag blir så förbannad så det finns inte ord längre på dessa jävla lagar...

Slår man sönder någon så den människan är begränsad i arbetslivet så får man fängelse i 1 år. Minus 3 månader, för dom är ju så duktig där... Den som lever där ute och som är drabbad får leva med det hela livet och kan inte ta alla arbeten som den som misshandlade kan...

Jag säger bara fy faan för denna regering. Fattar inte hur de tänker om barn ska flyttas fram och tillbaka för att förälder inte får jobb.

Micke har fast jobb och då ska han vara heltidsförälder även till mina två barn och jag ska bo borta.... Ja vad ska man säga????

Men jag är glad för min stöttepelare Mickeyboy som finns varje sekund för mig.


 


Pusss och ha inte med AF och A- kassan att göra i onödan...

Av Ulrika - 5 november 2011 19:46

Tänder i dag ljus för alla mina nära och kära som tyvärr lämnat jordelivet och fortsatt i en annan värld....  

Hoppas ni har det bra där ni är och att ni är lyckliga.

Pussssssss 

  

Presentation


Namn: Ulrika
Ålder: 37
Status: Förlovad
Ort: Karlstad
Innehåll: Allt mellan himmel och jord. Mitt liv i allmänhet.

gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besökare

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

KÄRLEK

Daisypath Anniversary tickers

gala

http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js

Ovido - Quiz & Flashcards