annaulliz

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Har ni konstiga namn på era grannar???

Av Ulrika - 8 juni 2011 11:38

Nu har åskan änterligen dragit sig över Karlstad, och inte lite heller kan jag lova.. Var nästan att jag gjorde en repris från barndomen då jag minns att jag låg under sängen en gång.. Fast bara nästan..  


Jo, till rubriken, finns det fler än min konstiga familj som döper grannarna???

När man bor som vi gör har man lätt koll på vad andra gör och man pratar om det, men när man inte vet vad dom heter så döper vi dom.. Hahaha, jag vet att det låter lite konstigt men vi har grannar som heter Fröken röd, för hon har inga andra tröjor nästan än röda, TT (topluveturken), för han går aldrig utan mössa, TP (TT:s pappa), Råttan (för hon ser så ofräsch ut), Grävlingen (som missat lite i färgningen)... Ja detta är bara några i mängden..

Ja, jag vet att vi är lite tokiga här..    Men det bjuder jag på..

Nu ska jag ta och ringa upp en fin vän och surra lite.


Ha en bra dag!!!!


Pusss

 
 
Ingen bild

else

8 juni 2011 12:09

Disco Kai, fru Bucke, dampen, näbbmusen......finns många roliga namn på grannar:):)

Ulrika

8 juni 2011 13:29

Hahahaha, dom skulle jag vilja se.. Bjud över mig på kaffe någon dag så vi kan skratta lite.. Lite nyfiken på näbbmusen... :)
Kram till dig Else

 
Ingen bild

Sasa

13 juni 2011 12:32

hej! en av dina grannar här, och tycker det bara är oshysst. Är ingen av de utsatta men seriöst, skriv inte ut det på bloggen isåfall så alla kan se.

Ulrika

13 juni 2011 14:01

Hej min granne. Vet inte vem du är och hur du hittat min blogg men hör gärna av dig.
Jag menar faktiskt inget illa i detta inlägg och ingen blir drabbad för det är inget jag direkt skriker ut.Man får se det lite med glimten i ögat. Jag skulle inte ta illa upp om mina grannar kallade mig "svarta damen" eftersom dom kanske inte vet vad jag heter och att jag mest har svart på mig...
Hoppas du förstår hur jag menar.. Men hör gärna av dig igen!
Ha en bra dag!

 
Jompen

Jompen

14 juni 2011 09:31

Trist att en "ickeutsatt"granne ska bli illa berörd. Hade ni menat något illa hade ni kanske haft lite elakare namn.

Vi har inte namngett så många av våra grannar.
Det är
"kattkillen" kidde hade sett honom med kattsand en gång.
"tanten" grannen.
"bvk" barnvagnskärringen. (hon kör alltid tvätten i barnvagn)
"gubben" bvk´s karl.
"sekten" det är seriöst en sekt. av något slag. riktigt skumma typer.

Jag tror att ALLA ger sina grannar smeknamn. faktiskt.

http://johannamoxell.blogg.se

Ulrika

14 juni 2011 11:41

Haha, ja det tror jag nog alla har och tack för ditt försvar..
Och som jag sagt så är det faktiskt inte illa menat och jag har inte nämnt några namn heller..
Ha en bra dag lillJompen.. Kram

 
Ingen bild

Sasa

15 juni 2011 20:43

Det jag reagerade på var "Råttan - för hon ser så ofräsh ut" det kanske inte är så kul om det är nån i familjen.

Ulrika

16 juni 2011 08:57

Det är inte allvarligt menat, men jag lovar dig att det kommer inga fler inlägg om detta så nu kan du bara glömma detta, men fortsätt gärna läsa min blogg... Hur hittade du min bloggadress föresten?
Ha en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 oktober 2012 18:17

Grattis min älskade Emelie på din dag! Fattar inte att det var 17 år sedan du kom till världen. Du är fortfarande min lilla flicka som vill kramas och vara med mammi. Jag är SÅ stolt över dig för vad du presterar. Du är duktig i skolan, finn...

Av Ulrika - 10 oktober 2012 09:38


God morgon världen    Nu har hösten kommit på riktigt till Karlstad. Minusgrader var det i natt. Nu är det snart mössa och vantar som gäller.. En störtdykning ner i vinterklädesförrådet för att checka av vad som finns och passar måste göras. Us...

Av Ulrika - 27 september 2012 12:25

Jag lovade Maria ett eget inlägg och det ska hon nu få samtidigt som jag hälsar henne välkommen hem till Sverige.   Vet inte riktigt vart jag ska börja och hur, men jag kom att tänka på nu att vi har varit bästa vänner i 32 år. Det är äkta vänska...

Av Ulrika - 22 september 2012 11:58


Hej hopp! Vi börjar sakta med säkert känna hur det känns att vara frisk. Länge sedan jag var så här dålig..  Feber och en fruktansvärd förkylning. Men ni förstår väl att Micke har varit mycket sämre va? Fick världens sämsta förklaring av honom va...

Av Ulrika - 14 september 2012 13:21

Välkommen tillbaka!   Nu har bloggen haft en lång semester bara för att jag legat så här i sommar     Trodde ni på det??? Nää jag har då allt haft häcken full..   Alla skolungdommar har sommarlov utom jag... Men jag har faktis...

Presentation


Namn: Ulrika
Ålder: 37
Status: Förlovad
Ort: Karlstad
Innehåll: Allt mellan himmel och jord. Mitt liv i allmänhet.

gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besökare

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

KÄRLEK

Daisypath Anniversary tickers

gala

http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js

Ovido - Quiz & Flashcards