annaulliz

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Kan hålla sig för skratt...

Av Ulrika - 24 februari 2011 21:37

I dag har det varit en jobbig dag...

Man kan säga som så att man kan hålla sig för skratt.

Skulle försöka få tag på någon på vårdcentralen.. Många fadäser blev det innan jag kom fram och jag trodde i mitt irriterade sinne att nu är min mobil ett minne blott...

Hatar köer, när jag väl kommer fram och uppger mitt nummer för att bli uppringd så funkar inte det, utan var god försök senare..

Ringer upp och kommer inte fram för det är fullt i kön..

Det var där jag kände att nu bryter jag sönder mobilen snart..

Man är trött, sjuk, hör knappt något och allmänt irriterad.. Det kan ta fram min dåliga sida..

Något senare var det samtal till ortopeden för att höra när min slutbedömning av axeln kan bli..

Skickade in pappren i november..

Ja vad säger människan???

Det finns inga papper om det.

Men herregud, säg att du skämtar människa..  

Bara börja om från början och skicka in nya papper..

Det är ju så man kan bli LITE smått irriterad.

Så tänkte jag att jag ringer brottsofferjouren och hör hur det blir med utbildningen som jag ska gå som skulle vara i Mars så kanske jag får något possitivt då..

Till hösten tyvärr, dom hinner inte ha någon nu...

Jamen perfekt... Ska dock dit den 24:e mars för samtal..

 

Något possitivt är ju att jag pratat med fina vänner idag i allafall mitt i allt elände...

 

"Systeryster" stärkte mig i mycket och jag insåg att vi är mer lik än någon kan tro... Fast jag vet iallafall vad en laddare är och vart jag har den...  

 

Pratade just med lillsnurpan som är påväg hem från Stockholmo..

Trött var hon lillfisen. Men var omöjligt att vila, för det lät värre än ett hönshus i bakgrunden..

Igår skickade vi in hennes gymnasieansökan, så nu är det klarrrrt..

Och nu är det klarrrrt att jag inte är så ung egentligen.. Herregud, min lillfis kommer alltid vara 5 år och gymnasie är ju helt otroligt... Förskolan tror ju jag i mitt lilla sinne att hon går på..

Kanske dags att vakna..

 

Nja, det var väl allt från min dåliga dag...

Eller den har ju inte varit dålig hela dagen heller.. Har ju fått till ett och annat också med älsklingen sedan han kom hem från jobbet...

Lite pussar, kramar, ja ni vet.... Mat och så...

Min lille smufeplupp...  

 

Ha en god natt mina kära...

 

Pusss

PS: Tack älskade pappa för ditt goa gb inlägg...Köp mig en skoter...   

 
 
Ensammalejonmamman

Ensammalejonmamman

25 februari 2011 00:01

Vilken tur att du gick på den "lögnen" att det var batteriet och att jag inte hittade laddaren så att du inte förstod att jag egentligen inte ville prata med dej ; ) <3. Ärligt så kan du komma hit så får du se hur lätt det är att hålla reda på saker som trollen inte ska flytta och sedan dessa förbaskade mucklor som tar saker och lägger där de inte ska vara - för det kan ju inte vara jag .....................
Vet inte om den förra kommentaren skickades så därför var jag tvungen att skriva en gång till eftersom det var såååååååååå viktiga saker jag skulle skriva!
Love u sis! PUSS

http://ensammalejonmamman.bloggplatsen.se

Ulrika

25 februari 2011 08:39

Du skulle aldrig våga ljuga för mig lilla vän...
Puss

 
Ingen bild

Ilona

25 februari 2011 11:25

men vilket trassel du har, tänk att man inte kan få vara sjuk utan att man ska behöva bli tokig på vc och fk, det är konstigt att det har blivit så komplicerat fast vi har mer o mer hjälp medel.
HOppas du kryar på dej fort, och att bacillerna blåser iväg från dej.
Och du, jag har ju haft en dotter i snart ett år på gymnasiet men det konstiga är att jag ändå bara fyller 27, och känner mej inte en dag äldre heller.

Kramen på dej

Ulrika

1 mars 2011 22:32

Ja du Ilona... Konstigt är det för jag fyller ju 26... Och även nästa år...
Men du fyller väl lite mer på torsdag... ;)
Ringer och grattar dig då...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 17 oktober 2012 18:17

Grattis min älskade Emelie på din dag! Fattar inte att det var 17 år sedan du kom till världen. Du är fortfarande min lilla flicka som vill kramas och vara med mammi. Jag är SÅ stolt över dig för vad du presterar. Du är duktig i skolan, finn...

Av Ulrika - 10 oktober 2012 09:38


God morgon världen    Nu har hösten kommit på riktigt till Karlstad. Minusgrader var det i natt. Nu är det snart mössa och vantar som gäller.. En störtdykning ner i vinterklädesförrådet för att checka av vad som finns och passar måste göras. Us...

Av Ulrika - 27 september 2012 12:25

Jag lovade Maria ett eget inlägg och det ska hon nu få samtidigt som jag hälsar henne välkommen hem till Sverige.   Vet inte riktigt vart jag ska börja och hur, men jag kom att tänka på nu att vi har varit bästa vänner i 32 år. Det är äkta vänska...

Av Ulrika - 22 september 2012 11:58


Hej hopp! Vi börjar sakta med säkert känna hur det känns att vara frisk. Länge sedan jag var så här dålig..  Feber och en fruktansvärd förkylning. Men ni förstår väl att Micke har varit mycket sämre va? Fick världens sämsta förklaring av honom va...

Av Ulrika - 14 september 2012 13:21

Välkommen tillbaka!   Nu har bloggen haft en lång semester bara för att jag legat så här i sommar     Trodde ni på det??? Nää jag har då allt haft häcken full..   Alla skolungdommar har sommarlov utom jag... Men jag har faktis...

Presentation


Namn: Ulrika
Ålder: 37
Status: Förlovad
Ort: Karlstad
Innehåll: Allt mellan himmel och jord. Mitt liv i allmänhet.

gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besökare

bloggvärde

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

KÄRLEK

Daisypath Anniversary tickers

gala

http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js

Ovido - Quiz & Flashcards